Montessori mateřská škola a základní škola

Hravá atmosféra, krásné prostředí a moderní výukové aktivity zaručí, že vaše děti u nás budou spokojené.

Individuální přístup ...

... ke každému dítěti.

Nabízíme žákům a jejich rodičům partnerský model výuky založený na spolupráci, důvěře a učení pro život. 

Naším cílem je vychovávat děti k odpovědnosti samy za sebe, za své vzdělání, za prostředí kolem nich, i za věci veřejné. Klademe důraz na výchovu ke zdravému životnímu stylu, šetrný přístup k přírodě, uvědomování si souvislostí a respektování lidských práv

Kdy to vše začalo?

Kolik nás celkem je?

Montessori mateřská škola byla otevřena v září roku 2015. Navazuje na Centrum pro děti a rodiče Zvoněnka fungující od roku 2012. Jedná se o jednotřídní soukromou mateřskou školu s kapacitou 20 dětí, které jsou umístěny do jedné třídy.

Základní škola Montessori je koncipována pro první a druhý stupeň, tedy 1. – 9. ročník základní školy. Třídy jsou organizovány jako sdružené, heterogenní, po trojročích (1.,2. a 3. třída; 4.5. a 6.třída; 7.,8.,9. třída). Aktuální kapacita je až pro 55 žáků.

Dítě, učitel a rodiče ...

... tvoří jeden tým.

Respektující partnerský přístup při spolupráci s rodiči vnímáme jako nutný předpoklad pro to, aby mohla škola dobře fungovat.

Snažíme se o navázání oboustranné důvěry, otevřenosti, vstřícnosti, porozumění, respektu a ochoty spolupracovat. Je důležité si uvědomit, že máme společný cíl – aby bylo dítě v životě spokojené. 

Společná komunikace je prostředek, jak toho dosáhnout. Komunikace a spolupráce s rodiči je také významná pro jednotné působení a práci s dětmi ve škole i doma v rámci stejných principů.

Kde se nacházíme?

A co nás obklopuje?

Chceme trávit co nejvíce času venku objevováním našeho okolí, a proto je pro nás lokalita školy velmi důležitá.

Mateřská a základní škola se nachází nedaleko zámeckých lesů. Je tedy v bezprostřední blízkosti krásné přírody, ale zároveň v pěší dostupnosti do centra města, na nádraží. 

Příjemnou procházkou můžeme dojít k zázemí našeho lesní pozemku nebo až na Náchodský zámek. Využíváme také hřiště u DDM Déčko Náchod a další městská hřiště. V centru navštěvujeme divadlo, knihovnu, muzeum a jiné.

Pedagogika ...

... Marie MONTESSORI

"Pomoz mi, abych to dokázal sám."

Jde o výchovu podle pravidel, která si tvoří samy děti pod vedením svého učitele. Role učitele je v nenápadném vedení a taktní pomoci, aby dítě vlastními silami a svým tempem získalo nové vědomosti a dovednosti. 

Montessori pedagogika je založena na individuálním přístupu k dítěti, orientaci na jeho osobnost, využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností. 

Pro jednotlivé okruhy jsou speciálně vyvinuté, velice názorné pomůcky, které usnadňují pochopení nových jevů, ale také zásadní měrou přispívají k hlubšímu a trvalejšímu uchování nově nabytých zkušeností a vědomostí.

Frontální vyučování je nahrazeno mnohostrannou organizační, obsahovou i metodickou diferenciací. Dítě samo objevuje nové poznatky, postupuje v souladu se svými individuálními a vývojovými potřebami a možnostmi a aktivně se podílí na procesu učení (není jen jeho pasivním příjemcem).

Místo běžné klasifikace ...

... slovní hodnocení

Společně hodnotíme vlastní pokrok žáka.

Společně s žákem hodnotíme, jak se mu daří zvládat naplánované učivo, jakou snahu při tom projevuje, jak využívá svůj čas ve škole, jeho jednání, chování, spolupráce s ostatními a respektování pravidel třídy. Hodnotíme také úroveň prezentace žákovy práce (písemné v portfoliích i ústní při prezentacích vlastní či skupinové práce).

Žáky vedeme ke kontrole vlastní práce, hledání a opravě chyb a schopnosti svoji práci reálně ohodnotit a vyvodit závěry pro další práci (zda je třeba ještě procvičit, nebo může jít dál).